Sunday, January 23, 2011

Salam..Rahsia Ramuan Terbongkar..hehe


Rasa dah lama tak meluangkan masa di sini.. Thanks pada sahabat2 fb dan tagged yang dah 'wish my bufday'..v(^_^)v..tak sangka dapat banyak sangat ucapan di FB..Semoga Allah rahmati hidup kita semua kerana saling ingat antara satu dengan yang lain..semoga segala ucapan kalian akan mendapat balasan yang sama..(Terharuuuu amatt!)

Bufday kali ni tak macam yang sudah2..Dulu2 lepas sambutan member2..k.long n k.ngah pula sambut..thanks..Tahun lepas, Cuk, Atin dan Sue pun buat suprise kt KFC..ermmm..Nanti jumpa bulan 3 kita sambut bufday semua org yer..(^_^)v

Zaman belajar, ada saja kejutan yang boleh buat lemah jantung. Selama 4tahun belajar di UNISEL, kenangan terlampau banyak sepanjang bergelar mahasiswi. Dari tinggal di hostel sampailah rumah sewa..

Masa kat hostel, sambutan bufday 1st, saya kena curah dengan bedak. Bedak ker..tepung? Tah lah..tapi masa tu dah lari keliling 'court' bola tampar..huhu..mula tahun kedua, keadaan jadi lebih 'extreme'. Telur pula yang 'landing' kat badan ni..budak2 rumah 10 orang.Dia orang memang 'creative' kalau bab2 'plan'.

Selalunya kalau kena bukan hari bufday..selepas..mungkin minggu yang sama..mungkin 'next' @ lagi 'next'..yang pasti, memang akan kena.
Keadaan yang paling teruk yang tak akan dilupakan sampai bila2..cantik punya plan dia orang ni..minta saya dan Atin teman ke 'faculty'.Kononnya nak jumpa kawan. Sara penggerak plan..terbaek!! Elok je duk tunggu dalam kereta, disuruh keluar..katanya member dia ada masalah..

Erm..tiba2 tepung turun dari tingkat 1 FITM..(yelah, dalam umah tu kebanyakan budak FITM..cari pasal kat faculty sendiri) Apa lagiiiii!! Sila gunakan teknik larian 100m masa kat skol dulu2..Semput gak Nurul n Yana kejar daku ini..hehe( Tak sangka masih dapat lari laju walaupun dulu tak pernah menang..hehe) Atin terkena gak tepung tu. Saya tak sempat looo..dan Atin gak kena telur bai
k landing kat kepala(haaa..tu lahh..lain kali plan lagi nak kenakan saya ini..lupa ker bufday kita jarak 3 hari jer..huhu)

P/S-->>SEMUANYA BERLAKU DLM SILENCE MOOD..

Tapi last2 kena juga..betul2 kat ROTUNDA FITM (tengah2..orang ramai plak tu) saya yang tengah mencangkung kena tarik sampai depan bilik PERMATEK( semua orang kt situ senyum2 jer..tak der sapa yang nak tolong..muka saya rasanya macam orang takut dah..muka budak2 tu mcm nak makan orang..memang serammmmmmmmm)
Depan bilik permatek, dicurahnya 1 gayung air ramuan rahsia..buekkkkkkkkkkkkkkk!!

Entah apa yang dicampur..tapi bau-nyer..masyaallah..dah elok siram dia orang lari..'turn' saya pula kejar dan peluk sapa2 jer yang dapat..elok jer nampak pak guard, kami lari lintang pukang( nasib lah makcik yang kena bersihkan ramuan rahsia tu..dan maybe sebab tu kot PEMATEK tukar tempat lepas tu..ngeee)
'Plan' memang terbaek! Yang bawak baldi datang dengan motor, balik kami (saya n atin) yang naik motor..Selepas malam itu, bufday adalah perang bagi kami. Dan selepas malam tu juga, ramuan rahsia makin bertambah 'kic' dengan bau yang makin mencabar..huhu

Antara ramuan yang tak pernah diberitahu..ini ramuan yang saya gunakan.Orang lain tak tahu lahhh campur apa..huhu
(air separuh baldi+softlan+sirap+kicap+budu+telur max 2biji+serbuk kari+ lebihan sup2 semalam kalau ada+sedikit minyak untuk lekit+tepung untuk pekat= kaCau dengan senduk)-->>Perap semalaman..x boleh lebih sebab cepat jer berulat..eee

ADA BERANI?? Rasanya saya jer yang tak pernah muntah bila terkena benda2 ni semua. huhu..Bila sekali anda join, bersedialah untuk terima balasan..

Itu kenangan bufday paling teruk dan memalukan. Nasib baik kami duk luar..so, bukan muka bersepah di 'faculty'..kalau tak mesti kena 'aim' hehe.. Tapi apa yang dipuji, bukan setakat ni saja..suprise kek pun selalu ada lepas dihentam habis-habisan..ini lah budaya kami disana..miss you all girls..Banyak suka duka kita hadapi bersama..walaupun ada perselisihan faham, sayang korang semua..sebab dah lama kita bersama..

Thanks..(^_^)v
p/s-->>Simpan cerita untuk anak cucu..hehe..

Wassalam

No comments:

Post a Comment