Saturday, January 1, 2011

SALAM UKHWAH 2011!!


Permulaan tahun baru ni hujan..so, sediakan payung bila nak ke mana-mana yer..walaupun dengan basikal ke..kereta ke..lori ker..bus ker..payung pun perlu juga..tambah2 lagi kalau dah sah2 jalan kaki. Jadikan payung sahabat anda(hehe..macam ada orang tu. Tertinggal payung jer kalut 1 hari..dah macam merry popin rupernyer.haha)

So..
Apa azam tahun baru yer?erm..tahun ni saya akan habis belajar..06 May 2011,settle lah..lepas tu? Erm..bermulalah pencarian kerja(kalau ada kerja2 kosong tu, hulur2lah..(~.~)wat muker 10sen)

Bila dah dapat kerja..ermm..kena kumpul duit nie..tapi, jangan lupa yer..walaupun gaji kita sikit, jangan lupa untuk agihkan pada ibubapa kita(tambah2 ibu) barulah berkat apa yang kita dapat, dan rezeki pun lebih murah..ermm..pinjaman pun nak kena bayar juga kan? Bayarlah sikit2, nanti jadilah bukit( yang dah bayar yer berbukit, bukan tambah hutang..ngee..Gali lobang tutup lobang! bila nak habis daaaaaaaaaa)

Sambung belajar..yer!! (dengan semangat nyer) Walaupun result degree ni kurang memberangsangkan, saya cuba naikkan semangat untuk sambung belajar dalam 'Knowledge Management'..kenapa yer saya begitu berminat dengan course ni? Sebabnyerrrrrrrrrrrrrrr..saya dah tak tahu nak sambung dalam course apa lagi selain dari ini...hehe(pecah sudah) Coding2..adehhh, senget2 ayam tiap kali mengadap semua tu..hehe..

Knowledge Management ni subjek yang menarik sebenarnya. Saya ni suka pada benda2 yang perlu kepada pemikiran logik akal dan tidak suka kepada benda2 yang terlalu bergantung kepada fact/statement(mcm lah dalam KM x ada semua tu..huhu) Yerlah..banyak2 subjek, dah memang KM jer yang betul2 buat saya rasa nak sambung belajar.Nasib baik Puan Suzana dengan murah hati beri saya A untuk subjek tu..(hehe..TQ Puan Su)

Boleh ker kalau saya terus jer sambung belajar? Tiba2 timbul perasaan belum nak kerja.ishhhhh!! Nak tanggung hidup dengan apa? (gali lobang lagih..PTPTN?MARA?adehhhhh) Rindu zaman belajar..skarang ni bangun 5:30 pagi(lewat dah tu..ngee) sempatlah Tahajjud dulu sebelum subuh..pastu kelam-kabut gi kerja.4:50petang habis kerja, 6:15petang baru sampai umah. Kul9 dah ngantuk..tido..esok bangun lagi 5:30pagi( dah 1 bulan ulang benda yang sama nih) Cuma kalau banjir, berbeza lah kot jadual tu..tapi harap janganlah banjir hari kerja plak..huhu..

Panjanglah pula membebel..ok dahhh..EPY YEAR 2011 JkS and Friendsssssssssss!!

Wassalammm (^_^)v




No comments:

Post a Comment