Monday, June 6, 2011

Khas untuk KAMU jodoh ku..

Awak..
Sampai sekarang saya tak tahu awak kat mana..
Awak dah wujud dalam hidup saya atau tidak..
Saya pernah lihat awak ataupun tidak..
Kita pernah berjumpa atau tidak..

Awak..
Kalau ditakdirkan kita bertemu..
Bagaimana agaknya cara itu??
Selalu saya terfikir..
Kenapa Allah lambatkan pertemuan itu?
Soalan itu memang tidak wajar saya pertikaikan..
Tapi soalan itu muncul dibenak ini..
Ampuni ku YA ALLAH..

Awak..
Saya terlalu sunyi..
Teramat sunyi..
Tapi saya takut kalau awak hadir..
Hadir terlalu awal akan membawa kita kepada kemungkaran..
Akan membawa kita ke jalan yang tidak sepatutnya..
Saya takut awak..teramat takut..
Mungkin kerana itu pertemuan kita dilengahkan..
Alhamdulillah..

Awak..
Saya selalu bayangkan awak seorang yang baik..
Mencintai dan menyayangi saya..
Menyayangi keluarga saya..
Dan saya disayangi oleh keluarga awak..

Awak..
Saya selalu bayangkan kita solat bersama..
Awak mengaji bersama saya..
Kucup dahi saya tiap kali sebelum tidur..
Kucup dahi saya sebelum pergi kerja..
Sentiasa bersama saya..kalau boleh setiap saat..
Bahagianya hidup saya..

Awak..
Andai suatu hari cinta kita bercambah..
Saya selalu bayangkan anak2 kita yang comel..
Kita bersama mendidik mereka ilmu dunia dan akhirat..
Agar mereka sedia untuk menempuh masa depan..

Awak..
Saya rindu awak..
Saat ini hati saya teramat rindukan awak..
Saya tak kisah rupa, atau harta..
Yang penting awak adalah jodoh saya..
Yang Allah takdirkan untuk saya..

Awak..
Siapkan diri awak untuk saya..
Ilmu dunia dan akhirat..
Saya teringin belajar itu semua dari awak..
Saya ingin jadi pendengar yang setia untuk awak..
Bersama awak pada tiap masa dan ketika..
Setiap jam, tiap minit dan tiap saat..

Awak..
Kalau awak telah saya kenali..
Datanglah pada saya..
Saya perlukan awak saat ini..
Terlalu perlukan awak untuk berkongsi cerita..
Sedih dan gembira..

Awak..
Jaga diri dan peribadi..
Jangan buat perkara2 yang merugikan..
Jangan sia2 kan diri dengan perkara yang tidak sepatutnya..
Kerana SAYA TERLALU SAYANG DAN CINTAKAN AWAK..

Awak..
Andai waktu itu tiba..
Terimalah diri saya ini seadanya..
Sebagaimana saya akan terima diri awak..
SEADANYA..

No comments:

Post a Comment