Tuesday, August 28, 2012

Kulit Kering- Cubalah HIMALAYA

Assalamualaikumm..

Dah lama tak wat kerja macam ni..esok kerja,update blog pagi2..hehe..

Ni nak cerita..masa bulan Ramadhan haritu, kulit saya sangat2 kering..sebelum tu memang kulit menggelupas terutama atas hidung..pendapat saya, mungkin sebab kerja dalam aircorn..tapi tu kan tanda2kulit tak sihat kan..

Kebetulan krim yang saya pakai dah habis..nak dapat stok punyalah susahkan..nak kena order pos bagai..Tapi bila fikir balik masa saya pkai krim tu kulit saya mula menggelupas. Walaupun tak teruk dan menyakitkan, tapi masih juga beri kesan pada kulit kan? Sebagai pengganti kononnya, saya pun jalan2 di Carefour depan office..lama saya cari product yang sesuai tapi semuanya tak meyakinkan.. Seminggu muka saya tanpa krim..cover dengan bedak (sedangkan selama ni tak pakai bedak commpact pon..huhu)..

Saya teringat mama saya yang makan 'CYSTONE' jenama HIMALAYA..tu untuk sakit batu karang..memang menjadi bila batu tu boleh keluar melalui air kencing..

Inilah diaaaaa..


Saya fikir mungkin product ni bagus kalau dah yang satu tu bagus kan..hehe..andaian sendiri..
Jadi, masa saya keluar berbuka puasa dengan sorang sahabat, saya ajak dia ke stokis Himalaya di Mid Valley..

sahabat tu plak tnya saya mana tahu product tu bagus..saya ceritalah tentang mama saya..Memang tak kena kan..tapi saya terpaksa cuba sebab hari tu kulit saya terlampau kering..bukan hidung je..pipi..dagu..tinggal dahi je ok lagi..huhu.. Jadi saya beli lah Face Moisturizing Lotion..sangat terkejutlah dengan botol yang besar tu..tapi berbaloi2..hehe..RM25.00.. Lepas hantar sahabat balik, saya terus pakai..sapu sambil drive. Muka dah tak boleh senyum beb..lepas pakai trus muka rasa sejuk..dah hilang rasa tegang..Memang mlm tu saya sapu berulang-ulang. Memang cepat berkesan..esoknya muka rasa lembut dan boleh senyum lebarr (^_________________________^)v


Tak cukup dengan tu, tamak pula yerrrr..saya rasa nak cuba Face wash..yang ni beli kat Carefour depan opis..RM25 jugak..saya suka sebab botol die semua besar2..hehe..Yang ni pon saya suka..tak berbuih tapi senang hilangkan eyeliner saya..hehe..Ikut pembacaan saya, pencuci muka yang tak berbuih adalah sangat bagus..tak tahulah kebenarannya..huhu..

Lepas ni, kepada sesiapa yang ada masalah kulit kering, boleh lah cuba yaa..gunalah herba semulajadi..yang tak beri mudarat pada kita..janganlah pakai yang menggelupas kulit bagai tu..takkan nak cantik punya pasal sanggup korban kan kulit yang sedia ada? buang sel kulit mati?scrup boleh kan..

Jerawat? Amiklah vitamin C..2000mg sehari jgn lebih yer(yang ni kurang pasti..sebab saya ambil je lebih..hehe)..dan jangan ambil vitamin C selepas makan sea food..boleh membahayakan kesihatan(yang ni serius)...

HATI-HATI DENGAN PRODUCT TIRUAN YERR..KAWAN SAYA DAH PERNAH KENA..kesian dia..muka dah cantik naik jerawat.sebab tu saya takut untuk cuba product sebarangan...bia lah muka macam ni..janji lebih baik dari dulu..huhu

Selamat mencuba..

p/s: Raya dah settle kan?? Jom puasa 6 plak..pastu nanti kita sambung raya k..

salam ukhwahh (^_^)v
Wassalammmmmmmmmmmmm



1 comment:

Atie said...

Kulit kering? Cuba ambil BB Plus Collagen. InsyaAllah bukan setakat kulit cantik saje, kesihatan pun terjamin.
Facebook - http://www.facebook.com/pages/Askme-BBPlus/583812601647312
Twitter - https://twitter.com/AskMeBBPlus
Blog - http://askmebbplus.wordpress.com/

Post a Comment