Friday, August 24, 2012

LEBARAN KL-KELANTAN

Assalamualaikummm...
 
Salam Aidilfitri..
Maaf Zahir&Batin
 
 
Alhamdulillah raya dah selesai di Kelantan..tahun ni balik sendiri tak macam tahun2 sebelum ni tumpang kakak2 dan abang2 ku..kali ni bersama sahabatku..memang mulanya nak balik bertiga..hati ni punyalah seronokkan..sekali seorang sahabat tak jadi balik bersama..kecewa hati ni tak yah cakaplah kan..tapi malas dah nak layan alasan2 yang diberikan so buat2 lah relex..huhu..
 
Jadi tanggal 17 Ogos 2012 maka diriku dan Nur Fadzilla Yusoff mulakan perjalanan bermula jam 5 pagi laahh lebih kurang..Perjalanan kami dipermudahkan..redup pemandangan..
Kadang-kadang jem yang tak tahu sebab tapi kira okey laaaa..
Ayat dah macam bersastera-kan..ngeheee..
 
First time balik dengan Mr. Bubu akhirnya..
 
 
Tengoklah jem dalam perjalanan..pemandangan yang sangat cantik kan..sejuk mata memandang dan memang sangat-sangat sejuk dalam kereta pon..huhu..
Waktu ni kalau tak silap jam10 pagi keatas..tp belum pukul12 tengahari lagi..CANTIKKKKK!! I LIKE!
 
Ada perhentian..siap ada jambatan lagi..sungai ape tah namanye..luper dah..hehe.
Kat sana kami tegang-tegangkan lutut..relex2kan diri..Thanks my bestfriend sebab sanggup jual tiket bus semata-mata nak temankan i yang memang tak de geng nak balik beraya..huhu..


 
Tak tahulah brape jam baru sampai di Gua Musang..signboard ni saje i amik gambonye..Tahu tak kenapa? Carilah jawapan sendiri yer..
 
Hati kami girang gumbira bila dah sampai sini..dari gua musang sepatutnya kurang dari 3jam sampailah kampung halaman yang terchenta..ngehee..
 
 
Bila dah sampai kampung, tak adalah amik gamba lagi..
Sebab dah 'excited' jumpa keluargakan..
 
Lebih kurang jam 3 petang kami sampai..10jam perjalanan..kire tolak tambah lah kan..
Hantar sahabatku balik rumah..borak-borak dengan keluarga dan dalam jam 4 sampailah i kat rumah..borak2 lagi kat tangga rumah..hilang rasa penat sebab bila sampai semua dah ada kat rumah..anak bongsu paling akhir sampai kampung..hehe..
 
~AKU CUBA UNTUK BERDIKARI..KADANG AKU TAK MAMPU SENDIRI KERANA ITU AKU PERLUKAN SAHABAT YANG MAMPU BERSAMAKU SAAT SUSAH DAN SENANG..AKU TAK MAMPU BERGANTUNG HARAP PADA KELUARGAKU, KERANA AKU INGIN BUKTIKAN PADA MEREKA..ANAK BONGSU INI LAIN DARI YANG LAIN~
 
 
Moga ini akan menjadi tatapanku di masa hadapan..cewahhhh!
 
Wassalam..


 
 
 

 
 

No comments:

Post a Comment