Monday, September 26, 2011

Undur Setapak..



Undur setapak/
Jauhi milik orang..

Erm..kenapa yer? Entry lepas tentang sahabat..lepas dh bersawang baru nak post lagi entry yer..ermm..pemalas betull..


Zaman bersahabat..zaman berkawan masa kecil2 dulu memang seronok..waktu itu kita tak peduli lelaki ke..perempuan ke..main sepak2..main kawen2..main masak2..kalu saya, main 'coh' pon sempat..kadang2 bestfriend lelaki nampak sangatttt 'care' pasal kita..tapi, bila dah jadi milik orang perlu jarak-jarakkan hubungan tersebut..


Sesetengah orang tidak mendedahkan status dirinya. Pada pendapat saya, tak baik..tak elok dan tak sepatutnya..Bayangkan jika pasangan kita merahsiakan hubungan dan dalam masa yang sama sahabat kita sendiri menaruh hati pada pasangan kita..Bukankah ini akan menyebabkan salah faham dan hubungan boleh renggang?

Itu satu hal berbeza..cuba bayangkan satu lagi situasi yang lain. Seorang lelaki ter-suka pada seorang perempuan tanpa mengetahui wanita tersebut bukanlah ber-status SINGLE.. ini boleh merosakkan persahabatan yang telah terjalin..

Oleh itu, jika kita sudah tahu seseorang itu milik orang..walaupun hanya sebagai pasangan kekasih, jauhi lahh..JANGAN JADIKAN DIRI KITA PEROSAK HUBUNGAN ORANG LAIN..ATAU MENJADI PENYEBAB PADA MASA DEPAN..Soal jodoh Allah dah tentukan..Cuma lambat atau cepat sahaja..

Tapi, kalau sama-sama "SINGLE"..Berusaha..mungkin itu jodoh kita..(^____^)v gataiii naaa..


-jAGA dIRI, jAGA pERiBADi..JaGa BataS PerGauLan-
MUNGKIN KITA BUKAN KHALIFAH YANG AKAN DIRINDUI SYURGA..TAPI JADIKAN DIRI KITA LAYAK UNTUK DIDAMPINGI OLEH PASANGAN SOLEH & SOLEHAH
Wassalam..


2 comments:

Unknown said...

Aduh Cik Yati... ada masalah ke?

Mengenal Pasti Setiap Kejadian Ada Hikmahnya

Butterfly Princess said...

Biasalah Dr Love..tak semua yang kita mahu kita akan dapat..Masalah tu tak ada..kecewa tu ada..hehe

Post a Comment