Sunday, July 10, 2011

Masa..


Salah ukhwah..(^____^)v

Cepatnya masa berlalu..entry pertama dalam blog saya..LAGU BUAT MAMA..asalnya itu sajak yang saya karang sendiri pada tahun 2004 kalau tak silap..blog ini wujud pada May31,2009..erm..dah begitu lama kan? Tak kisahlah walaupun tak ramai yang baca blog ini kerana tujuan asal cuma untuk menyimpan kenangan dan cerita-cerita dalam hidup saya..mungkin suatu hari nanti seseorang boleh mengenali saya dari blog ini..(^____^)v..selain itu,ini jalan cerita kehidupan saya..
Tiap saat berlalu begitu pantas..
Mungkin sepantas kilat..
Namun mungkin boleh lebih pantas dari itu..
Kenangan tetap ada dalam saat-saat itu..
Kadang cerah..
Kadang kelam..

Ramadhan bakal menjengah lagi..
Saat itu ku benar ku nanti..
Ramadhan bakal beriku ketenangan lagi..
Tahun berbeza..
Keadaan berbeza..
Cerita berbeza..

Kali ini aku sendiri..
Tak pernah begini..
Tiada teman untuk loceng bersahur..
Tiada teman ucapkan "Selamat Berbuka Sayang"..
Itu kenangan..dan tiap kenangan itu telah berlalu..
Biarlah..aku redha..

Mungkin..
Suatu masa, hati ini akan kembali terbuka..
Bertahta seseorang yang akan menemani ku..
Saat tidur dan saat jaga ku..

Kini..
Aku yakin cukup kuat..
Lebih kuat dari yang kau sangkakan..
Sekalipun aku rebah..hati ini takkan pernah goyah..

Lembaran baru cerita baru..
Segalanya telah bermula..
Di sini peneman ku..
Di sini cerita ku..
Aku penglipur lara..
Aku pengarang cerita..
Aku pemberi dialog..
TERIMA KASIH MASA..
KERANA MASA..AKU SEMAKIN DEWASA..



-Wassalam-
v(^__________^)v









No comments:

Post a Comment