Sunday, July 10, 2011

3,2,1 CINTA

Salam Ukhwah..(^________^)v

Sekarang ni tengah tengok movie 3,2,1 Cinta.. Sikit2 meleleh gak ler air mata nie..cerita yang melibatkan hati ni sedikit emo lahhhh..(~___~)



Lelaki dan perempuan tak mungkin dapat bersahabat. Ermm..betul tak?Itu satu ungkapan yang pernah saya dapat dari seorang sahabat, melalui suratnya.Mungkin orang lain pernah dengar ungkapan lain. Antara lelaki dan seorang perempuan, andai bersahabat mungkin akan wujud satu perasaan yang lain. Risau juga, jika kita bersahabat dengan ikhlas, tapi sahabat itu mempunyai perasaan yang lebih dari seorang sahabat. Itu yang selalu saya elakkan. Cuba elakkan jika hati itu sudah berpunya yer..Jadikan orang yang kita sayangi sebagai sahabat dan kekasih yang boleh berkongsi cerita.

3,2,1 CINTA..Betul ker nisbah lelaki dan perempuan 37:1?? Alahai..jauh benar bezanya tu. Jadi saya ni akan tergolong dalam wanita yang perlu jadi PERIGI MENCARI TIMBA..ermm..dalam bahasa yang lebih sopan, mengikut cara SITI KHADIJAH..Tapi dalam cerita tu macam dah terover-over lah pula minat pada seorang lelaki..ngee..Saya tak nak jadi macam tu (*__*)..Tapi tak tahu lah masa akan datang..ngee


Katakanlah saya masuk meminang seorang lelaki, itu dah melanggar adat melayu kita kan? Kalau ditolak, itu juga cukup memalukan. Betul kan? Jadi macam-mana nak jadi macam SITI KHADIJAH?

Apa-apa pun, semoga kita semua akan mendapat jodoh yang baik-baik..kehidupan yang hampir sempurna ataupun lebih sempurna..Soal jodoh dah ditentukan Allah..tapi kita sebagai manusia perlu berusaha..errr.. Macam SITI KHADIJAH sekali lagi..MEMINANG RASULULLAH..itupun melalui perantaraan yer..

Akhirnya..
BERUSAHA MENAMBAT HATI SEORANG LELAKI DAN TUNGGULAH SI DIA YANG MASUK MEMINANG (keadaan yang normal dalam masyarakat melayu)


Wassalam(^______________________________^)v

No comments:

Post a Comment